2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-08-28

LÖK gemensamma insatser träffas

Styrgruppen för den lokala överenskommelsen kring gemensamma insatser träffades idag.

2023-08-24

Region Skåne bjuder in förbunden i i Skåne till samtal

Lisa Flinth, primärvårdsnämndens ordförande med särskilt fokus på FINSAM i Skåne och med erfarenhet av att ha varit…

2023-08-15

Utebliven etablering SFI startar igång sitt sista år med styrgrupp

Idag träffades styrgruppen för utebliven etablering SFI för att planera för det sista verksamhetsåret.

2023-08-15

Malmökraften inleder planering inför uppstart av ESF finansiering

Malmökraften har blivit finansierad av ESF för att arbeta med implementering och spridning av resultat under 2023 oc…

2023-07-27

Halvårssammanställning Insikt

Insikt syftar till att undersöka varför Malmöbor fastnar i långvarig arbetslöshet och att se över hur stödet från Ar…