2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-03-01

Rapport om 11 år med uppföljningssystemet SUS

En rapport har tagits fram som redogör för 11 års användande av uppföljningssystemet SUS.

2023-03-01

Tilltro till jobbchansen del III

AF/FK samarbetet i Malmö har under februari kört två dagar med chefer och medarbetare kring refleksiv praktik. Idag…

2023-02-20

Föreläsning om kultur och psykisk ohälsa

Arbete i en mångkulturell miljö kan vara både väldigt givande och riktigt frustrerande: Hur påverkar kulturell bakgr…

2023-02-17

Styrgrupp Kryddgårdenmodellen

Idag träffas styrgruppen för Kryddgårdenmodellen.

2023-02-15

FRAM har producerat infofolder

FRAM har producerat en broschyr för de som skulle kunna tänkas ta del av FRAMS insatser.