2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-06-03

"Tillsammans gör vi skillnad" - Målgrupper

Arbetet med en gemensam nationell kommunikation från samordningsförbunden rullar vidare under parollen "Tillsammans…

2021-06-01

"Tillsammans gör vi skillnad" - Strategi

Arbetet med en gemensam nationell kommunikation från samordningsförbunden rullar vidare under parollen "Tillsammans…

2021-06-01

Referensgrupp kring nytt system för uppföljning av samordningsförbunden.

Idag träffades referensgruppen som finns som bollplank till genomförandeprojektet att ta fram ett nytt system för up…

2021-05-31

Utbyte kring olika erfarenheter av BIP forskningen från Vaeksthuset

Idag träffades delar av projektledningen på FRAM, Samordningsförbundet i Halland och FINSAM i Malmö för att utbyta e…

2021-05-26

FINSAM säkerställer administrationen av pensioner

KPA har lanserat tjänsten Förmånskollen för regioner, kommuner, och kommunala bolag. FINSAM kommer använda denna för…