2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-06-28

FINSAM i Malmös deltagande i referensgrupp för projekt Uppföljning Finsam

I maj bildades en referensgrupp för projekt Uppföljning Finsam som består av olika kompetenser från samordningsförbu…

2021-06-23

Nationella SUS-nätverket träffas kring nya uppföljningssystemet

Idag träffas SUS-nätverket för sista gången innan sommaren. Syftet är att diskutera det nya uppföljningssystemet som…

2021-06-22

FRAM uppmärksammas för uppföljningsmatris

FRAM har tagit fram en uppföljningsmatris för att följa att de följer sin projektansökan.

2021-06-22

Vet Ni! sprider erfarenheter av att podda via film

FINSAM i Malmö har sedan 2019 spelat in 60 avsnitt av podden Vet Ni! Sammanlagt har 3840 lyssningar skett och antale…

2021-06-21

FINSAM i Malmö följer kollektivavtal gällande tjänstepensioner som erbjuds medarbetare

Förmånskollen är en genomlysning av förmåner och rutiner som KPA erbjuder. Syftet är att på ett övergripande sätt på…