2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-02-18

Kick-off FRAM och Malmökraften kring Vaeksthusets forskning

Idag har FRAM och Malmökraften kick-off kring utbildningen där Vaeksthusets forskningsresultat kring tro på medborga…

2021-02-16

Årets första styrelsemöte

På fredag har styrelsen i FINSAM årets första styrelsemöte. Dagordningen är enligt nedan.

2021-02-16

Nationell referensgrupp kring kommunikation om FINSAM

Idag träffas den nationella referensgruppen kring kommunikation om FINSAM.

2021-02-09

Styrgruppsmöte i samarbete mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg

2017-2018 finansierade FINSAM i Malmö ett samarbete mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin Malmö som utvecklat…

2021-02-01

Slutrapport Aktivitetscenter

Aktivitetscenter har lämnat in en slutrapport för den verksamhet de bedrivit under 2018-2020. Läs den här.