2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-12-07

Insikt lämnar slutrapport

Projekt Insikt är ett Finsamprojekt som har genomförts i samverkan mellan Arbetsförmedlingen och Arbetsmarknadsavdel…

2023-12-07

Malmökraften åker till Köpenhamn för fördjupning och repetition kring refleksiv praktik

På fredag åker hela Malmökraften till Köpenhamn för att ta del av Vaeksthusets forskning kring progression mot arbet…

2023-12-06

Utebliven etablering SFI

Idag hade styrgruppen för utebliven etablering årets sista styrgruppsmöte.

2023-12-06

Primärvården i Skåne tar tag i gemensam samling kring FINSAM i Skåne

Primärvårdsnämndens ordförande Lisa Flinth samlade idag 3 samordningsförbund, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen,…

2023-12-05

Ny struktur på styrgrupp FRAM

FRAM testade en ny form för styrgrupp idag på styrgruppsmötet.