2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-12-04

LÖK gemensamma insatser

Styrgruppen för gemensamma insatser har valt att inleda ett arbete med att strukturera upp mål och arbetsprocesser,

2023-11-22

Årets sista styrelseprotokoll underskrivet

FINSAM i Malmös sista styrelsemöte för året har fått sitt protokoll underskrivet idag.

2023-11-22

Utbyte med samordningsförbundet Östra Östergötland

FINSAM i Malmö har utbytt erfarenheter med samordningsförbundet Östra Östergötland.

2023-11-21

Styrgruppsmöte Malmökraften

Idag hade Malmökraften styrgrupp. Följande togs upp:

2023-11-15

Insikter från försäkrade på Försäkringskassan

FINSAM i Malmö har fått ett uppdrag från Försäkringskassan under hösten att undersöka vilka utmaningar malmöbor uppl…