2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-02-14

Öppen föreläsning om SFI studier

Vid två tillfällen under våren kommer förstelärarna på Komvux Malmö SFI att informera yrkesverksamma och ideella för…

2023-02-13

Uppföljning FINSAM - referensgrupp

Referensgruppen för uppföljning FINSAM, det nya uppföljningssystemet för samordningsförbund, träffades idag.

2023-02-13

Workshop kring REKO 2023

Idag träffades utredare, rehabkoordinatorer och ledningen för Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin för att ta fram…

2023-02-09

Styrelsemöte FINSAM i Malmö 3 februari 2023

Den 3 februari hade FINSAM i Malmö sitt första styrelsemöte för året.

2023-02-09

Medarbetare i AF/FK samarbetet ska få ta del av reflektiv kultur och relleksiv praktik

På fredag kommer ett trettiotal medarbetare från Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan ta del av Vaeksthusets kom…