2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-02-09

Medarbetare i AF/FK samarbetet ska få ta del av reflektiv kultur och relleksiv praktik

På fredag kommer ett trettiotal medarbetare från Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan ta del av Vaeksthusets kom…

2023-02-08

Malmökraftens första styrgruppsmöte i år

Idag hade Malmökraften sitt första styrgruppsmöte för året.

2023-02-06

Arbetsförmedlingen i Stockholm besöker Malmökraften

Idag besökte Arbetsförmedlingen Stockholm city Malmökraften för att ta del av erfarenheterna av att starta och driva…

2023-02-06

AF/FK samarbetet introduceras för reflektiv kultur och reflektiv praktik.

Vaeksthusets kompetencecenter har idag varit i Malmö och introducerat ledningen för AF/FK samarbetet kring reflektiv…

2023-02-03

Dagbok från en månad på FINSAM.

Hanna Lindqvist har under januari månad valt att lägga en del av den verksamhetsförlagda utbildning VFU som hon gör…