2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-09-17

Jämställdhetsmyndigheten presenterar uppdrag

Jämställdhetsmyndigheten presenterade idag sitt uppdrag från regeringen och diskuterade med FINSAM i Malmö kring möj…

2021-09-15

Presentation av uppföljning av workshopserie

Idag presenterade utredaren på Finsam i Malmö en uppföljning som han genomfört av en workshopserie på arbetsmarknads…

2021-09-15

Halvtidsutvärdering diskuteras på Malmökraften

På dagens styrgruppsmöte diskuterades halvtidsutvärdreringen som nyligen släppts

2021-09-15

Make it work förbereder för fortsättning efter finanisering

Make it work har finansierats av FINSAM sedan våren 2020 och går nu in i slutdelarna av projektet med en förfrågan o…

2021-09-14

Tillsammans gör vi skillnad

FINSAM i Malmö deltar i en nationell referensgrupp i kring kommunikation som idag träffas för att färdigställa en ko…