2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-05-26

Styrgruppsmöte Malmökraften

Malmökraften har idag styrgruppsmöte.

2021-05-24

FINSAM bjuds in till samtal kring ESF ansökan

Malmö stads Arbetsmarknadsavdelning har inlett en process kring att lämna in en ESF ansökan vid årsskiftet och bjude…

2021-05-24

Samordningsförbundet Burlöv-Staffanstorp får nya förbundschef

FINSAM i Malmö har idag presenterat sina tankar och erfarenheter för den nye förbundschefen i Samordningsförbundet…

2021-05-21

Styrgrupp Världsdagen för psykisk hälsa

När styrgruppen för världsdagen för psykisk hälsa planerade för årets dag den 10 oktober deltog FINSAM i Malmö.

2021-05-21

Styrgrupp Avanti 2.0

Styrgruppen för Avanti 2.0 träffades idag