2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-05-05

Nationell kommunikation om FINSAM

Idag träffades referensgruppen för nationell kommunikation kring att ta fram en kampanj om värde FINSAM skapar.

2021-04-30

Projektet Hälsofrämjande etablering har avslutats

FINSAM i Malmö satt med i styrgruppen för projektet Hälsofrämjande etablering som nu har avslutats.

2021-04-29

FINSAM i Malmö inbjuden i referensgrupp som jobbar med uppföljning av FINSAM

FINSAM i Malmö har blivit inbjuden till en nationell referensgrupp som leds av Försäkringskassan med syfte att disku…

2021-04-28

Styrgrupp Malmökraften 4/28

Malmökraften har styrgruppsmöte idag och följande står på dagordningen.

2021-04-26

Arbetsgrupp REKO

Idag har arbetsgruppen för samarbetet kring REKO träffats.