2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-06-17

Värdefullt - ett samtal om samarbete kring egenupplevd psykisk ohälsa

Vuxenpsykiatrin i Malmö/Trelleborg har framgångsrikt jobbat med att personer med egenupplevd psykisk ohälsa ska vara…

2020-06-17

Samarbete kring tro på medborgarens förmågor

Idag träffades Vaeksthuset, Malmökraften, Aktivitetscenter och FINSAM och diskuterade möjligheter till samarbete.

2020-06-11

”För Malmöborna. Tillsammans. Nu."

FINSAM har fått i uppdrag från chefsnätverket som innehåller de högsta cheferna i respektive organisation att jobba…

2020-06-10

Planering för att lämna in ansökan för projekt kring psykisk ohälsa

Styrgruppen på Aktivitetscenter diskuterar genomförandeplan för inlämning av projekt kring psykisk ohälsa

2020-06-04

Personer med egenupplevd erfarenhet bidrar med tankar till projekt

Idag håller FINSAM en workshop där personer med egenupplevd erfarenhet bidrar med tankar till en projektsatsning kri…