2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-05-12

Aktivitetscenter kör workshop med 20 deltagare från FINSAMs alla medlemmar digitalt

Idag hade FINSAM en workshop digitalt inför att aktivitetscenter påbörjat arbetet med att ansöka om finansiering frå…

2020-05-11

Styrgruppsmöte Hälsofrämjande Etablering

Hälsofrämjande Etablering håller idag styrgruppsmöte

2020-05-06

Samtalen fortsätter med Region Skåne

Samordningsförbunden i Skåne har under några år fört samtal samlat med Region Skåne kring vad regionen vill uppnå me…

2020-05-05

Malmökraften uppmärksammas internt på Försäkringskassan

En internartikel för Försäkringskassan som beskriver Malmökraften har tagits fram av den kommunikatör som jobbar med…

2020-05-04

Chefsnätverk träffas via digitalt forum

FINSAM i Malmö har under tre års tid bjudit in till samtal med de högsta cheferna i varje medlemsorganisation.