2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-01-11

Planering inför REKO samarbete 2023

FINSAM i Malmö har fått i uppdrag att fortsätta följa REKO samarbetet mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin i…

2023-01-09

VFU på FINSAM

Hanna gör sin sista VFU från Studie- och yrkesvägledarprogrammet på Malmö universitet hos oss på FINSAM i Malmö.

2023-01-05

Inriktning FINSAM i Malmö 2019–2022

Styrelsen i FINSAM i Malmö fattade 2019 inriktningsbeslut för verksamheten 2019-2022 med syfte att säkerställa att f…

2022-12-22

Tips på film!

FINSAM i Malmö har nyligen spelat in ett poddavsnitt med Hampus Holmberg. Mer om Hampus hittar du i nedanstående fil…

2022-12-21

God Jul och Gott nytt år

FINSAM i Malmö kommer ha följande öppettider under helgerna. Den 27/12 - 28/12 2022 kommer vi hålla helt stängt och…