2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-12-05

Underlag till styrgrupp för FACT i Malmö

En rapport har idag färdigställts och skickats efter uppdrag från styrgruppen för FACT i Malmö.

2022-12-05

Långtidsarbetslösa

Med start 1 januari 2023 kommer FINSAM i Malmö finansiera projektet långtidsarbetslösa.

2022-12-05

Styrgrupp på FRAM

Idag hade FRAM årets sista styrgruppsmöte.

2022-12-05

Samtal kring personligt ombud

Idag fick vi möjligheten att samtala med personligt ombud kring de tvådelade utmaningarna i deras uppdrag. Dels att…

2022-12-05

Malmökraften uppmärksammas av SVT och FINSAM.se

Malmökraften 2.0 går in i sitt slutskede och uppmärksammas just nu på flera olika håll. Bland annat genom en inspeln…