2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-10-06

Fördjupningsföreläsning om BIP med utgångspunkt från ett ledarperspektiv

Idag genomfördes en föreläsning med titeln "Tilltron till individets jobchans - fra ett ledelses perspektiv". Förelä…

2022-10-06

Malmökraften besöker NAV i Norge

I veckan har 31 st medarbetare på Malmökraften besökt NAV i Lilleström I Norge för att lära sig mer om hur de i Norg…

2022-10-03

Arbetsgrupp REKO

Idag träffades arbetsgruppen för REKO samarbetet.

2022-10-03

FINSAM med i LÖK gemensamma insatser.

LÖK gemensamma insatser träffas idag och diskuterar bland annat hur jobbspåren går under hösten.

2022-09-30

SUS nätverket diskuterar uppföljning FINSAM

I samband med utvecklingen av det nya uppföljningssystemet kom det fram från Försäkringskassan att det finns brister…