2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-10-21

SUS nätverket konsulteras vid utveckling av det nya uppföljningsstemet

FINSAM i Malmö sitter med i det nationella SUS nätverket som idag diskuterade frågor från utvecklarna av det nya upp…

2021-10-19

Uppstartsworkshop på Kultur på recept

Idag träffades en arbetsgrupp för att gå igenom ingångar och utgångar för deltagare till Kultur på recept och dela m…

2021-10-14

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Imorgon har FINSAM i Malmö sitt näst sista styrelsemöte för året. Följande står på agendan:

2021-10-14

Nytt system för uppföljning av samordningsförbund provtrycks

Idag hade förbundschefen möjlighet att ge feedback, utifrån sin erfarenhet som användare av SUS, på det nya systemet…

2021-10-13

Kryddgårdenmodellen tar fram projektplan

FINSAM i Malmö arbetade som processledare vid framtagandet av en första projektplan fram till sommaren.