2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-10-04

Arbetsgruppen för Reko träffas

Idag träffades arbetsgruppen för REKO samarbetet mellan psykiatrin och Försäkringskassan.

2021-10-01

FRAM håller styrgruppsmöte

Idag håller FRAM styrgruppsmöte. Följande står på agendan.

2021-09-29

Styrgrupp REKO

Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg och Försäkringskassan har i fyra år samarbetat för att malmöbor som möter bägge org…

2021-09-28

Workshop unga utrikesfödda kvinnor

FINSAM har idag på uppdrag av Arbetsmarknadsavdelningen i Malmö stad varit delaktig i processledning och dokumentati…

2021-09-27

Regional ordförandeträff FINSAM Skåne

Idag träffades förbundsordförande och förbundschefer i Skåne och presenterade sina verksamheter samt lyssnade på ESF…