2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-09-03

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö har haft höstens första styrelsemöte idag.

2021-09-02

Styrgrupp Avanti 2.0

Avanti 2.0 startar upp hösten med styrgruppsmöte idag.

2021-09-01

Första styrgrupp för Utebliven etablering SFI

FINSAM i Malmö kommer under tre år att investera i ett projekt kring utebliven etablering på arbetsmarknaden i Malmö…

2021-08-31

Höstens första styrelsemöte

FINSAM i Malmö startar höstens styrelsearbete den 3/9 med styrelsemöte på stadshuset. Dagordningen ser ut som följer…

2021-08-30

Absorbering och metoddiskussioner i Malmökraften

FINSAM har under sommaren gått igenom all den dokumentation som finns kring Malmökraften sedan projektet startade 20…