2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-01-22

Maria mottagningarna i Skåne ber FINSAM i Malmö om uppdatering av "kokbok".

De fem Maria mottagningarna i Skåne har kontaktat FINSAM i Malmö då de står i begrepp att ta fram en regional överen…

2020-01-21

DUA nyanlända styrgrupp

DUA nyanländas styrgrupp hade idag möte.

2020-01-10

Första styrgruppsmötet för Malmökraften 2020

Malmökraften har blivit beviljat pengar från ESF för 2020-2022 och kommer inleda året med en förberedelse- och analy…

2020-01-09

Remissinstans åt socialdepartementet angående språkplikt för rätt till försörjningsstöd

FINSAM i Malmö har blivit inbjuden att lämna synpunkter åt socialdepartementet angående grundutbildning i svenska fö…

2019-12-18

God Jul och Gott nytt år

FINSAM i Malmö kommer att ha följande öppettider under helgerna.