2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-12-10

Kokboksuppdatering

Utredaren på FINSAM i Malmö har fått i uppdrag att uppdatera en kokbok från Maria mottagningarna i Skåne.

2019-12-06

DUA Nyanlända har sin sista styrgrupp för året

FINSAM var med på årets sista styrgrupp för DUA Nyanlända.

2019-12-04

GAME OVER En halvdag med fokus på dataspelsberoende

Länsstyrelsen Skåne bjuder in till en halvdag med fokus på dataspelsberoende. Förmiddagen är till för dig som är int…

2019-11-29

Årets sista styrelsemöte för styrelsen i FINSAM

Protokollet är underskrivet och större beslut är: antagande av verksamhetsplan och budget 2020

2019-11-28

Nordiska ministerrådet arrangerar läranderseminarium på Avanti

Ett trettiotal medarbetare från både Danmark och Norge kom och diskuterade kring tre olika projekt som jobbar med in…