2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-10-15

Processledarutbildning inom FINSAM fortsätter

Syftet med utbildningen är att ge deltagarna kunskap om och verktyg kring processledning i enprojektmiljö. Andra til…

2018-10-12

Regional inspirationsdag i Eslöv

I år hade vi temat Liv-Arbetsliv. Ett åttiotal deltagare tog del av dagen.

2018-10-10

Planeringsdag Styrgrupp Dua Nya

Idag har styrgruppen för DUA Nyanlända träffats och FINSAM deltog.

2018-10-04

Stickprov på insatser genomförs enligt revision

FINSAM fick i uppdrag att införa en rutin för stickprovsmässig kontroll av redovisat ekonomiskt utfall i sina insats…

2018-10-01

FACT/konsultationsteam tar fram projektplan

Idag har FACT/konsultationsteamen haft styrgruppsutbildning haft styrgruppsmöte.