2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-03-14

Framtidsforum. sociala aktiviteter, mötesplatser, sysselsättning och arbetsrehabilitering för personer med psykisk funktionsnedsättning och psykisk ohälsa

Välkommen till ett framtidsforum där vi tänker framåt! Forumet riktar sig till idéburna verksamheter och verksamhete…

2018-03-13

Möter du unga Malmöbor med psykisk ohälsa?

FINSAM bjuder in till seminarium om Unga Vuxna verksamheten primärvården inom Region Skåne driver i Malmö

2018-03-13

Kunddriven verksamhetsutveckling uppmärksammas nationellt

Den kunddrivna verksamhetsutveckling FINSAM stödjer har uppmärksammats i FINSAM Sverige.

2018-03-13

Liv - Arbetsliv 12 oktober 2018

Arbetet med den årliga inspirationsdagen som alla samordningsförbund i Skåne arrangerar är i full gång.

2018-03-08

Kunddriven verksamhetsutveckling NU KÖR VI!!!

Från och med 11 mars kommer Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen i Malmö testa nytt arbetssätt baserade på Malmö…