2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2021-09-24

Chefsnätverket i FINSAM samlas

Två gånger per år samlar FINSAM i Malmö de högsta tjänstepersonerna i sina medlemmar för ett förutsättningslöst samt…

2021-09-23

FINSAM förbereder workshop kring unga utrikesfödda kvinnor tillsammans med Arbetsmarknadsavdelningen

Den 28/9 kommer FINSAM tillsammans med Arbetsmarknadsavdelningen att genomföra en LFA workshop kring unga utrikesföd…

2021-09-20

ESF fortsätter samtal med samordningsförbunden kring sin nya programperiod.

ESF + startar sin nya programperiod 2021 och den pågår tom 2027. Som en del av ett inledande arbete kring denna prog…

2021-09-17

FINSAM testar att använda sin arena för samarbete mellan kommuner

Helsingborgs stad och Malmö stad kommer träffas och diskutera möjligheterna kring samarbete under FINSAMs flagg.

2021-09-17

Kryddgårdenmodellen kickar igång med styrgrupp

Idag har Kryddgårdenmodellen styrgrupp för första gången. Följande står på dagordningen: