2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-12-17

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Vaeksthusets forskningscenter rullar vidare med "Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?". Imorgon presen…

2020-12-17

AVANTi 2.0 styrgrupp

Idag har Avanti 2.0 sin första styrgrupp.

2020-12-16

Samordningsförbunden i storstäderna träffas kring rapport om arbetslöshet

Samordningsförbunden i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala träffades idag via Teams och fick en dragning av en ra…

2020-12-16

Årets sista styrgrupp på Malmökraften

Idag hade styrgruppen för Malmökraften det sista styrgruppsmötet för året där ekonomin och resultaten redovisades.

2020-12-15

SUS nätverket avslutar året

Idag hade SUS nätverket ett avslutande samtal kring det arbete som görs kring justeringar i SUS efter uppdateringen…