2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-11-09

Uppföljning kunskapslyft

Den 26/10 hade FINSAM sitt andra kunskapslyft för året för nyanställda

2018-11-07

Styrgrupp Malmökraften

Styrgruppen träffades på Granens vårdcentral

2018-11-06

Tramadol projekt uppmärksammas på SVTs lokala nyheter

Sedan ett år tillbaka har Maria Malmö jobbat med kartläggning och kunskapsinsamling om tramadol missbruk, föreläsnin…

2018-10-31

Tertialuppföljning i FINSAM utvecklas

I syfte att lyfta fram insikter tydligare och möjliggöra för styrelsen att styra över beslutade insatser har förslag…

2018-10-29

SUS rapport september 2018

Kansliet har fått i uppgift att ta fram en löpande SUS rapport månadsvis