2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-12-11

Referensgrupp på Tramadol Maria Malmö

Intresset kring Tramadolmissbruk och behovet av att hantera detta är stort.

2018-12-10

Chefsnätverk träffas i FINSAM

Idag träffades chefsnätverket i FINSAM

2018-12-10

Processledarutbildning inom FINSAM kör tredje gången

Som ett led i att stödja insatserna finansierade inom FINSAM har en processledarutbildning genomförts.

2018-12-07

Styrgrupp Malmökraften

Malmökraften har haft styrgruppsmöte idag

2018-12-07

Nationella rådets kommunikatör besöker Malmö

Syftet med besöket var att intervjua personal på Avanti och Aktivitetscenter utifrån deras långa erfarenhet av att a…