2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-02-28

Diskussioner kring reflekterande team

På samordningsförbundet i Helsingborg har "Fortsätt SKAPA" startats och idag utbyte FINSAM i Malmö erfarenheter krin…

2024-02-27

Styrgrupp FRAM

På dagens styrgrupp diskuterades följande ämnen.

2024-02-20

Kommunikation kring REKO samarbetet

FINSAM i Malmö har sedan 2017 varit involverade i REKO samarbetet mellan Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg och Försäk…

2024-02-15

Workshop - verksamhetsutveckling inom socialförsäkringsområdet

FINSAM i Malmö har blivit inbjudna att delta i verksamhetsutveckling inom socialförsäkringsområdet.

2024-02-15

Samtalen fortsätter med Samordningsförbundet Skåne Nordost

Imorgon fortsätter FINSAM i Malmö sina samtal med Samordningsförbundet Skåne Nordost