2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-10-24

Samtal kring tjänsteutbud

FINSAM Landskrona Svalöv och FINSAM i Malmö träffades idag och diskuterade de olika tjänsteutbud förbunden använder…

2023-10-23

Planering inför spridning och implementering av Stockhomskraften och Malmökraften

Idag träffades verksamhetssamordnaren på Arbetsförmedlingen i Stockholm och förbundschefen som har i uppdrag att job…

2023-10-20

Hur kan vi jobba gemensamt med att skapa värde för våra medborgare via AI?

Detta var frågan som Malmö stad, Lunds kommun, Helsingborgs stad och Arbetsförmedlingen ställde sig i eftermiddag.

2023-10-18

Utveckling och test av uppföljning FINSAM

Finsam i Malmö har idag fått agera testare av Uppföljning Finsam.

2023-10-18

Stockholmskraften går igång med piloter i höst.

Stockholmskraften kommer ha som syfte att samordna myndigheternas resurser, effektivisera insatserna, förenkla indiv…