2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-10-05

Ekonomiskt bistånd på Södermalms Stadsdelsförvaltning besöker FINSAM i Malmö

Tre medarbetare på ekonomiskt bistånd på Södermalms Stadsdelsförvaltning besökte idag FINSAM i Malmö.

2023-10-04

Vilket värde kan vi skapa för våra medborgare utifrån vad AI kan erbjuda?

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Samordningsförbundet i Helsingborg att processleda en workshop på temat: Vilke…

2023-10-02

Borgholms kommun, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Region Kalmar besöker Kryddgårdenmodellen

Idag kom 16 personer från Borgholms kommun, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan Region Kalmar, Arbetsförmedlingen…

2023-09-28

Chefsnätverket i FINSAM i Malmö samlas

På fredag träffas chefsnätverket i FINSAM i Malmö

2023-09-28

FINSAM Skåne

Idag träffades det regionala nätverket för samordningsförbund i Skåne.