2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-04-25

Kryddgårdenmodellen besöker Mumindalen

Styrgruppen och projektgruppen för Kryddgårdenmodellen samlades idag för att fundera över framtiden och vilka mål oc…

2023-04-14

Styrgrupp FRAM

Idag har FRAM styrgrupp. Följande står på dagordningen.

2023-04-13

FRAM fördjupar sig ytterligare i Vaeksthusets tankar kring tron på medborgarna

FRAM har tillsammans med FINSAM i Malmö under några år jobbat med Vaekshusets tankar kring tro på medborgarnas förmå…

2023-03-31

Samordnat stöd gör skillnad En analys av effekterna av samordningsförbundens verksamhet på individnivå

ISF har på uppdrag av regeringen utvärderat effekterna för personer som får stöd av den teamverksamhet som finansier…

2023-03-30

Föreläsning: Kultur och psykisk ohälsa

Arbete i en mångkulturell miljö kan vara både väldigt givande och riktigt frustrerande: Hur påverkar kulturell bakgr…