2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-05-20

Studenter från Linneuniversitet intervjuar FINSAM i Malmö kring NPF diagnoser och psykisk hälsa

Två studenter intervjuade FINSAM i Malmö kring verksamheten kring psykisk hälsa men också kring projektformen som ar…

2022-05-19

Storstadssamverkan

Samordningsförbunden i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Malmö träffades den 18-19/5 i Uppsala för att diskutera blan…

2022-05-16

Uppföljning FINSAM

Ett arbete med att ta fram ett helt uppföljningssystem som kommer kallas Uppföljning Finsam görs just nu av Försäkri…

2022-05-14

Ungdomskonferens med Arbetsmarknadsavdelningen, Ekonomiskt bistånd och boende samt Arbetsförmedlingen

Idag träffades arbetsmarknadsekreterare, socialsekreterare och arbetsförmedlare för en heldagskonferens kring unga a…

2022-05-13

Föreläsning om mentalisering

Fredagen den 13/5 föreläste Maria Wiwe, psykolog, för projektledning och medarbetare i Malmökraften. Titeln på förel…