2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-10-19

Uppstartsworkshop på Kultur på recept

Idag träffades en arbetsgrupp för att gå igenom ingångar och utgångar för deltagare till Kultur på recept och dela m…

2021-10-14

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Imorgon har FINSAM i Malmö sitt näst sista styrelsemöte för året. Följande står på agendan:

2021-10-14

Nytt system för uppföljning av samordningsförbund provtrycks

Idag hade förbundschefen möjlighet att ge feedback, utifrån sin erfarenhet som användare av SUS, på det nya systemet…

2021-10-13

Kryddgårdenmodellen tar fram projektplan

FINSAM i Malmö arbetade som processledare vid framtagandet av en första projektplan fram till sommaren.

2021-10-13

Implementering på Malmökraften

FINSAM har under sommaren gått igenom all dokumentation och sett följande som särskiljer Malmökraften.