2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-10-01

FRAM håller styrgruppsmöte

Idag håller FRAM styrgruppsmöte. Följande står på agendan.

2021-09-29

Styrgrupp REKO

Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg och Försäkringskassan har i fyra år samarbetat för att malmöbor som möter bägge org…

2021-09-28

Workshop unga utrikesfödda kvinnor

FINSAM har idag på uppdrag av Arbetsmarknadsavdelningen i Malmö stad varit delaktig i processledning och dokumentati…

2021-09-27

Regional ordförandeträff FINSAM Skåne

Idag träffades förbundsordförande och förbundschefer i Skåne och presenterade sina verksamheter samt lyssnade på ESF…

2021-09-24

Chefsnätverket i FINSAM samlas

Två gånger per år samlar FINSAM i Malmö de högsta tjänstepersonerna i sina medlemmar för ett förutsättningslöst samt…