2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-06-13

Media uppmärksammar Malmökraften

Sydsvenska dagbladet och Skånska Dagbladet har båda gjort en artikel kring Malmökraften.

2018-06-12

IPS slutrapport

Funktionsstödsförvaltningen (Malmö stad) och Läkemedelsmottagningen, Beroendecentrums öppenvårdsmottagning (Region S…

2018-06-12

Malmö pilotkommun för myndigheter som kraftsamlar mot arbetslösheten

Inget dubbelarbete, ingen som riskerar att falla mellan stolarna. Istället ett samlat fokus för att hjälpa arbetssök…

2018-06-11

Pressträff om Malmökraften

Inbjudan till pressträff om myndigheter som går samman mot Malmös arbetslöshet

2018-06-08

Politiker och tjänstepersoner i Region Skåne hittar fokusområden för FINSAM

Under ledning av Lawrence Flynn jobbade ett 15 tal politiker och tjänstepersoner i Region Skåne samman sig kring tre…