2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-06-08

FINSAM möter (H)järnkoll

Idag träffade FINSAM Rahebe från (H)järnkoll som pratade om ”Den egna berättelsen – om psykisk ohälsa och migration”…

2018-06-07

FINSAM under våren 2018

Under delar av mars-maj har vi jobbat med att GDPR säkra vår hemsida och därför kommer här ett axplock om vad som hä…

2018-06-05

Region Skåne samlar politiker och tjänstemän för diskussioner kring FINSAM

En uppföljning av diskussionerna som FINSAM Skåne haft med tjänstepersoner i Region Skåne har planerats och kommer s…

2018-06-04

Insikter från REKO

Under REKO har insikter uppstått kring hur intygsförfrågningar mellan myndigheter kan skapa onödigt arbete på ovänta…

2018-06-01

Kunskapslyft visar på nytta och rekommenderas till andra

Under våren har FINSAM kört två olika typer av kunskapslyft med syfte att väcka nyfikenhet, lust och mod att våga ko…