2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-06-01

Intervjuer av Malmöbor aktuella på Arbetsförmedlingen, AMA och IOF

Under hösten 2017 blev FINSAM i Malmö tillfrågade om de kunde genomföra intervjuer med Malmöbor som var aktuella på…

2018-05-31

Styrelseprotokoll underskrivet

Styrelsen i FINSAM hade styrelsemöte 22/5 2018.

2018-05-30

Maria Malmö Tramadol uppmärksammas

Edico är en tidning för medarbetare inom gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen i Malmö stad. De har uppmärksa…

2018-05-30

Pilot skuggning

I samtal med chefer i Malmö som haft goda erfarenheter av att arbeta med skuggning internt fick FINSAM under våren 2…

2018-05-28

Tankar från ett annat förbund

Idag var vi och besökte Mattias Bergström, förbundschef i Centrala Östergötlands förbund och fick ta del av deras ta…