2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-09-13

Samtal om behovet av effektivisering och nödvändigheten av att använda digitalsering för detta

FINSAM i Malmö har under hösten inlett ett arbete med att försöka förstå på vilket sätt plattformen kring ett samord…

2023-09-12

Samtal om en Stockholmskraft

Ett av uppdragen som Malmökraften har utifrån sin finansiering via ESF är att implementera och sprida sina erfarenhe…

2023-09-12

Malmökraften förstärks med en psykiatrisjuksköterska från vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg.

När Malmökraften nu åter går in och delfinansieras av ESF kommer verksamheten att utökas med en psykiatrisjuksköters…

2023-09-11

SUS nätverket pratar uppföljning FINSAM

Idag träffades SUS nätverket och pratade om sin roll när SUS inte längre finns.

2023-09-08

Styrelseprotokoll 20230901 undertecknat

FINSAM i Malmö har haft styrelsemöte den 1 september. Detta har idag blivit undertecknat.