2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-09-04

FINSAM får uppdrag att ta fram plan för implementering och spridning samt underlag för upphandling av utvärdering.

Idag deltog FINSAM i Malmö i projektledningsgruppen för Malmökraften och fick därifrån uppdrag att ta fram plan för…

2023-08-30

Malmökraften startar upp sin resa mot implementering och spridning av erfarenheter via ESF

Malmökraften har blivit beviljad ESF medel för att arbeta med implementering och spridning av sina erfarenheter. Ida…

2023-08-29

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

På fredag håller FINSAM i Malmö höstens första styrelsemöte

2023-08-29

FINSAM i Malmö inleder samtal med Arbetsmarknads- och socialförvaltningen kring AI.

FINSAM i Malmö kommer under hösten att inleda samtal med sina medlemmar kring AI och utmaningar samt möjligheter att…

2023-08-28

REKO samarbetet fortsätter

Styrgrupp och arbetsgrupp pratade idag igenom de uppdrag som det tog beslut om att genomföra gemensamt vid uppstarte…