2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-09-07

Utmaningar kring ADHD kommer diskuteras imorgon

FINSAM i Malmö kommer genomföra ett processledningssamtal mellan vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg, den offentliga pri…

2023-09-07

Avanti 2.0 har styrgrupp

Avanti 2.0 har styrgrupp idag

2023-09-07

Region Skåne bjuder in förbunden i i Skåne till samtal om rehabkoordinering

Idag träffas alla samordningsförbunden i Skåne och Region Skåne för att diskutera hur FINSAM på bästa sätt ska kunna…

2023-09-05

FINSAM i Malmö pratar AI med försäkringskassan

FINSAM i Malmö kommer under hösten att inleda samtal med sina medlemmar kring AI och utmaningar samt möjligheter att…

2023-09-05

En förfrågan om att genomföra en LFA workshop ställdes från två förvaltningar inom Malmö stad.

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen samt Funktionsstödsförvaltningen har ställt en förfrågan om att FINSAM ska g…