2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-03-16

Styrelseprotokoll underskrivet

Styrelseprotokollet från det senaste styrelsemötet i FINSAM i Malmö är nu underskrivet.

2022-03-15

Dialog kring återrapportering till regeringen av samordningsförbundens verksamhet

Försäkringskassan samlar varje år in information från bland annat SUS och återrapporterar hur det gått för den finan…

2022-03-14

Malmökraften möter norska NAV

Idag mötte projektledningen och FINSAM företrädare för norska NAV inför ett eventuellt utbyte i höst.

2022-03-14

Arbetsgrupp REKO

Överenskommelsen mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg om samarbete fortsätter och idag trä…

2022-03-11

REKO styrgruppen sammanträder

Styrgruppen för REKO träffas för första gången 2022 idag.