2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-01-15

Slutrapport Avanti

Avanti har lämnat in en slutrapport för 2018-2020

2021-01-14

Samarbete mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg fortsätter 2021-2022

Under 2017-2018 drevs ett FINSAM projekt för att etablera ett samarbete utifrån rehabkoordinatorer som jobbade på de…

2021-01-07

SUS uppdateras

Det nationella SUS nätverket har träffats och diskuterat vilka justeringar som behöver göras utifrån uppdateringar i…

2021-01-07

FINSAM i Malmö under 2021

Styrelsen i FINSAM i Malmö har tagit fram följande verksamhetsplan som förbundet kommer jobba efter 2021.

2020-12-17

God Jul och gott nytt år

FINSAM i Malmö kommer ha följande öppettider under helgerna.