2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-11-26

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö hade årets sista styrelsemöte den 20 november och protokollet är nu underskrivet.

2020-11-26

Sista styrgruppsmötet på aktivitetscenter

På fredag har aktivitetscenter sitt sista styrgruppsmöte innan insatsen går över till att bli FRAM.

2020-11-26

Uppdatering av SUS

SUS är det system som samordningsförbunden ska rapportera sin verksamhet i. Systemet har under oktober uppdaterats o…

2020-11-25

Styrgruppsmöte Malmökraften

Idag hade styrgruppen för Malmökraften styrgruppsmöte

2020-11-20

FINSAM i Malmö samtalar med ESF

Idag träffar FINSAM i Malmö ESF och samtalar om gemensamma utvecklingsområden inför den kommande programperioden som…