2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-11-11

ISF pratar med Malmökraften om sin effektutvärdering.

ISF genomför en effektutvärdering av samordningsförbunden i Sverige på uppdrag av regeringen. Malmökraften är ett pr…

2020-11-10

Tillsammans gör vi skillnad

Den nationella referensgruppen för samordningsförbund träffades idag och diskuterade budskapsplattform, intressenter…

2020-11-09

Relevanta och värdefulla seminarier från Vaeksthusets forskningscenter

Förra veckan genomförde FINSAM i Malmö två seminarium som vi följt upp via en enkät för de som deltog.

2020-11-09

Delårsredovisning 2020

Revisorskollegiet för FINSAM i Malmö hade möte idag och gick igenom revisionsplanen för 2020 samt delårsrapporten fö…

2020-11-07

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Idag har Charlotte Liebak Hansen, forskningschef på Væksthusets Forskningscenter, presenterat resultaten från studie…