2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-09-14

Vaekshusets forskning nu tillgänglig på svenska

Vaekshusets forskningscenter har nu översatt delar av sin forskning kring Beskæftigelses Indikator Projektet (jobb-/…

2020-09-11

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Styrelseprotokollet för styrelsemötet för den 4 september är nu underskrivet

2020-09-11

Extrainsatt styrgruppsmöte Malmökraften

Idag har Malmökraften ett extrainsatt styrgruppsmöte för att diskutera ekonomin i projektet.

2020-09-11

Tillsammans gör vi skillnad

Under eftermiddagen samlades den nationella referensgruppen för kommunikation kring FINSAM via Skype.

2020-09-08

Utvärdering av unga vuxna-mottagningarna i Malmö och Lund

Utredaren på FINSAM i Malmö har under våren jobbat med en utvärdering av Unga vuxna mottagningarna i Malmö och Lund…