2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-10-08

FINSAM i Malmö möter ny förbundschef i Skåne

Ragnar Mattson är ny förbundschef i Samordningsförbundet i Helsingborg. Idag träffade FINSAM i Malmö honom via Teams…

2020-09-30

Malmökraften styrgrupp

Idag hade Malmökraften styrgrupp och diskuterade resultat och ekonomin i projektet.

2020-09-30

Digitalt seminarium kring rättspsyk

FINSAM i Malmö arrangerar idag ett digitalt seminarium för medarbetare i det förstärkta samarbetet.

2020-09-25

Styrgruppsmöte Aktivitetscenter

Aktivitetscenter har styrgruppsmöte idag och har följande dagordning.

2020-09-23

Hur ska jag förhålla mig till det ”nya normaltillståndet” i mitt ledarskap och i mitt arbetssätt?

FINSAM i Malmö arrangerar i samarbete med Samordningsförbundet FINSAM i Landskrona Svalöv och PwC ett seminarium kri…