2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-12-04

Uppstartsmöte Avanti 2.0

På fredag kommer FINSAM i Malmö träffa projektledningen på Avanti 2.0 och ha en uppstartsdiskussion med följande dag…

2020-12-03

Uppstartsmöte FRAM

På torsdag kommer FINSAM i Malmö träffa projektledningen på FRAM och ha en uppstartsdiskussion.

2020-12-01

FRAM öppnar dörrarna för anmälning av deltagare

Nu kan samarbetande myndigheters handläggare börja informera deltagare om FRAM. Malmö stad har tagit fram följande i…

2020-11-26

FRAM startar 2021

Syftet är att skapa en förrehabiliterande och arbetslivsinriktad insats med tydlig riktning mot arbete och/eller stu…

2020-11-26

Avanti 2.0 startar 2021

Avanti 2.0 är ett tydligt arbetsmarknadsinriktat projekt där insatsen arbetar fokuserat och aktivt för att deltagarn…