2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-09-18

Styrgrupp Kryddgårdenmodellen

Idag träffades styrgruppen för Kryddgårdenmodellen.

2023-09-13

Samtal om behovet av effektivisering och nödvändigheten av att använda digitalsering för detta

FINSAM i Malmö har under hösten inlett ett arbete med att försöka förstå på vilket sätt plattformen kring ett samord…

2023-09-12

Samtal om en Stockholmskraft

Ett av uppdragen som Malmökraften har utifrån sin finansiering via ESF är att implementera och sprida sina erfarenhe…

2023-09-12

Malmökraften förstärks med en psykiatrisjuksköterska från vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg.

När Malmökraften nu åter går in och delfinansieras av ESF kommer verksamheten att utökas med en psykiatrisjuksköters…

2023-09-11

SUS nätverket pratar uppföljning FINSAM

Idag träffades SUS nätverket och pratade om sin roll när SUS inte längre finns.