2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-08-15

Malmökraften inleder planering inför uppstart av ESF finansiering

Malmökraften har blivit finansierad av ESF för att arbeta med implementering och spridning av resultat under 2023 oc…

2023-07-27

Halvårssammanställning Insikt

Insikt syftar till att undersöka varför Malmöbor fastnar i långvarig arbetslöshet och att se över hur stödet från Ar…

2023-06-27

Sommar på FINSAM i Malmö

Under sommaren kommer FINSAM i Malmö vara öppet följande tider.

2023-06-26

Malmökraften beviljas finansiering av ESF

Malmökraften beviljas finansiering från Europeiska socialfonden from 1 september 2023 tom 31 december 2024.

2023-06-20

FINSAM i Malmö startar uppdrag kring personer med somatisk ohälsa.

Utredaren på FINSAM i Malmö har fått i uppdrag att fördjupa sig i utmaningarna kring personer med somatisk ohälsa sa…